piątek, 19 czerwca 2020

Witam wszystkich!

Dziś na rozgrzewkę zabawa z rytmem.
Podkład muzyczny i propozycja wystukania rytmu poniżej:

https://liblink.pl/3yPm8HEP5f

Jestem ciekawa jak sobie poradzicie?


Poćwicz razem z rodzicem, dziadkiem lub babcią swój oddech.
To bardzo ważne dla pięknej mowy.Ćwiczenie wykonujcie w przewietrzonym pomieszczeniu lub na świeżym powietrzu.
!!! Pamiętaj !!! nabierasz powietrze nosem, przy zamkniętych ustach, a wypuszczasz buzią.

Ćwiczenia oddechowe:
- dmuchanie wiatraczków,
- zdmuchiwanie piłeczek ping- pongowych lub papierowej kulki ze stolika,
- puszczanie baniek mydlanych - konkurs na największą bańkę,
- wspólne szukanie dmuchawców (teraz jest ta pora), a następnie zdmuchiwanie ich.

Zapraszam wszystkie dzieci i rodziców do obejrzenia krótkiego filmiku.
Może spróbujecie wykonać w domu taką zabawkę ćwiczącą oddech?
Prześlijcie zdjęcie, jak Wam poszło? Link poniżej.

https://liblink.pl/ffGHOknnxm


Wykonaj  ćwiczenia języka.
Ćwiczenia należy wykonać przy szeroko otwartych ustach, każde ćwiczenie wykonuj przynajmniej przez 20 sekund:
- unoszenie języka do wargi górnej,
- oblizywanie wargi górnej,
- kląskanie językiem,
- unoszenie czubka języka do wałka dziąsłowego za zębami górnymi.

Teraz poćwiczymy głoskę /L/, zapraszam w szczególności te dzieci, które ją utrwalają. Pamiętajcie, że /L/ mówimy z językiem za górnymi zębami na wałku dziąsłowym, czyli górce, tuż za górnymi zębami.
Zachęcam, by przed ćwiczeniami z tą głoską wykonać ćwiczenia języka, które znajdują się wyżej lub poćwiczyć z LOGOSMOKUSIEM (link w poprzednim wpisie).

A teraz powtórz:
LA, LO, LU, LE, LY
ALA, OLO, ELE, ULU, YLY
LALA, LATO, LAS, LAMPA, LATAWIEC
ALA, OLA, KULA, POLE, PALEC, KOLANO, TELEFON

Spróbuj wymawiać głoskę /L/ w wierszykach:

IDZIE OLA NA POLE
A TAM WIDZI FASOLĘ
ZA FASOLĄ CEBULĘ
ZA CEBULĄ DWA ULE.

Krokodyl
LA, LA, LA
Miała Pani krokodyla.
LO, LO, LO
Ten krokodyl mieszkał w zoo.
LU, LU, LU
Czasem smutno było mu.
LE, LE, LE
Ten krokodyl pieszczot chce.
LI, LI, LI
Kto go dzisiaj przytuli?
LY, LY, LY
Ten krokodyl nie był zły!
źródło: fb: CTiRM MigaMiś


Zapraszam do ćwiczeń dzieci, które utrwalają głoskę /SZ/, ale również te, które chcą poćwiczyć uwagę i pamięć słuchową.

Rodzic czyta opowiadanie Zwierzątka idą do szkoły. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie uważnie opowiadania i zwrócenie uwagi, jakie zwierzęta szły do szkoły. Proszę poprosić dziecko, by je wymieniło po zakończeniu słuchania. Proszę zwrócić uwagę, by syn/córka prawidłowo wymawiał /SZ/ (język do góry).

Zwierzątka idą do szkoły
Rok szkolny już się zaczął. Ze wszystkich stron lasu spieszą do szkoły, pod szumiące kasztany, leśne zwierzątka. Pierwszy maszeruje zajączek Długouszek z młodszym braciszkiem zajączkiem Kłapouszkiem. Za nimi drepce jeż. Nie może maszerować tak szybko jak jego towarzysze, bo odwiązały mu się sznurowadła i plączą się pod nóżkami. Jeża pogania myszka w szarym szkolnym fartuszku.. Obok myszki zamaszystym krokiem spieszy borsuk Leniuszek. Na końcu podskakując idą panny wiewióreczki. Szyjki mają owinięte szalikami, a w puszystych ogonkach szafirowe wstążki. Niosą w koszykach zeszyty i książki. Spieszą się zwierzątka, a ptaszki przyśpiewują im do marszu.
źródło:  https://liblink.pl/Mb4bCOFASZ


W poniższym linku znajdują się wierszyki, tzw. łamańce językowe. Zapraszam do wspólnego czytania/powtarzania wierszyków, to dobry trening wymowy.

https://liblink.pl/8zrBT7FNKH


Zachęcam dzieci, szczególnie te młodsze, do posłuchania dwóch opowiadań o Tyciu i Pajdzie. Walorem ich jest wyraźna artykulacja, proste zdania i słowa oraz tempo opowiadania dostosowane do możliwości małego dziecka.
Rodzicu pamiętaj !!! słuchanie bajek kształtuje słuch (percepcję słuchową), który jest  niezbędny w kształtowaniu się mowy, a także w nauce czytania i pisania.
Oglądanie bajek w TV w dużo mniejszym stopniu wpływa na te umiejętności, a czasem wręcz je blokuje, ogranicza.

https://liblink.pl/dLIq2aGG7z - Tycio i Pajda nad morzem
https://liblink.pl/FMB7HPhp4X - Tycio i Pajda na zakupach


Poniżej piosenka o Słoniu dla dzieci, które utrwalają głoskę /S/. W trakcie śpiewania pamiętaj, że przy wymowie /s/ uśmiechasz się, a twój język znajduje się na dnie buzi, tuż za dolnymi zębami.
https://liblink.pl/hiLMQzVwa0

Powodzenia !
Bogumiła Iwanowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam wszystkich! Dziś na rozgrzewkę zabawa z rytmem. Podkład muzyczny i propozycja wystukania rytmu poniżej: https://liblink.pl/3yPm8H...